Isnin, Oktober 25, 2004

tholabul ilmi...

Zahari : Cuba kau tengok dia pakai apa kat dalam?
Aku : Pakai apa, apa?
Zahari : D.B box dia... dia pakai 3 phase ke single phase?
Aku : Hah? Tak paham Aku?
Todin : Ni pun ko kena tau ni.
Zahari : Kau kena belajar jugak semua ni.
Aku : Sudah la tu. Banyak sangat Aku dah belajar hari ni. al-Qur'an turun kat Nabi Muhammad pun secara berperingkat.

Antara diolag ketika kami - Aku, Zahari dan Todin berada di Cameron Highland hujung minggu lepas. Pengalaman Aku membuat kerja-kerja interior designer - lukis plan dan ukur adalah baru dalam hidup. Memang banyak yang Aku dapat belajar dalam tempoh dua hari itu.

Tapi kalau dah terlalu banyak benda yang dipelajari dalam satu tempoh yang singkat, tentulah serabut jadinya. Silap-silap satu apa pun tak paham. Itulah antara hikmah al-Qur'an diturunkan peringkat demi peringkat. Kalau turun sekali gus, manakan mampu untuk faham semua sekali kan?

Apa-apa pun pengalaman di Cameron Highland ni memang best. Walaupun terpaksa bekerja pada hujung minggu, Aku tetap rasa best.

Terima kasih Todin sebab paksa Aku ikut kau pi ukur rumah banglo Hj Sufian. Juga terima kasih kat Boss yang bayar semua perbelanjaan kami kat sana.

Tiada ulasan: