Selasa, Mac 15, 2005

Kenapa harus minta maaf?

Pagi semalam aku sampai di pejabat agak lewat. Dan waktu aku hendak ke pejabat yang berada di tingkat tertinggi bangunan, aku haruslah melalui beberapa pintu pejabat-pajabat yang lain.

Sampai di tingkat dua, aku terhenti. Ada melihat ada gugusan anak-anak kunci masih di lubang kunci pintu grill. Sambil aku mencapai anak-anak kunci itu, penyambut tetamu syarikat itu melihat aku. Mungkin dia pelik kenapa aku berhenti di depan pejabatnya kerana aku memang tak pernah sekalipun berhenti di depan pejabatnya dan hanya kadang-kadang sahaja aku menjeling ke arahnya.

Dia masih memandang ke arahku. Sambil itu aku ambil anak-anak kunci itu dan tunjukkan kepadanya. Dia agak terperanjat dan terus berlari dan menerpa ke arahku.

Haha... tak pernah seumur hidup seorang perempuan lebih-lebih lagi perempuan cantik berbuat begitu pada ku. Panik juga. Haha.

"Minta maaf ye. Saya terlupa pagi tadi" Katanya manja sambil mewatakkan sebagai seorang pesalah.

Minta maaf? Bukankah sepatutnya dia hanya patut berterima kasih. Kenapa harus minta maaf?

Tiada ulasan: