Isnin, Disember 12, 2005

Anugerah

Dua entri aku dicalonkan sebagai calon akhir untuk Anugerah Geng Jurnal 2005 bagi katagori 'Catatan Meransang Intelek'. Dua-dua katagori yang sama!

Image hosted by Photobucket.com

Entri yang pertama yang dicalonkan adalah Book-smart or street-smart? di mana berdasarkan kisah benar yang berlaku dalam hidup aku.

Dan entri yang satu lagi adalah Drama sebabak : Bukti kewanitaanmu. Idea aku menulis entri ini adalah selepas terbaca dalam kad jemputan kahwin kawan aku yang ada mengatakan "... Hawa dijadikan dari rusuk kiri Adam dan bukan dari kepala untuk dijunjung, bukan pula dari kakinya untuk dijadikan pengalas, tetapi adalah dari sisinya untuk dijadikan teman hidup, dekat dengan lengan untuk dilindungi dan dekat dengan hatinya untuk dicintai"

Tipulah kalau aku katakan yang aku tidak meletakkan harapan untuk menang. Aku bukan penyanyi atau pelakon yang akan berkata "... saya dicalonkan pun sudah cukup bagus. Saya tidak meletakkan harapan untuk menang."

Kerana itu aku amat berharap agar aku akan menang dan menjadikan wang RM 35.00 itu sesuatu yang berbaloi.

Terima kasih kepada pembaca-pembaca dan tidak lupa juga kepada juri-juri. Terima kasih!

Tiada ulasan: