Khamis, Ogos 25, 2005

BUKU : Jiwa Kacau


Image hosted by Photobucket.com

J I W A K A C A U
Buku Antologi Entri Weblog Gengjurnal
ISBN 983-42734-0-1

Harga Promosi RM19 senaskah (Harga pos express adalah RM3 senaskah)
Buku ini adalah edisi terhad, siapa cepat dia dapat. Promosi berakhir pada 19 September 2005.

CARA MEMBELI
(1) Sila depositkan RM22 ke akaun Maybank 1140 5795 8254 (Muhammad Faisal Bin Sharbudin)


atau

(2) Sila bayarkan bil Celcom ke akaun 01627239 (no telefon 013-3626390)
Dan e-mailkan maklumat pada elmaaniq@yahoo.com untuk tujuan pengiriman buku dengan subjek e-mel: TEMPAHAN JIWA KACAU.

Nama :
Alamat :
No. Telefon :
Cara Transaksi :
Tarikh Transaksi :
Nombor Transaksi :
[Jika bayar guna maybank2u - cetak dan simpan resit, atau jika bayar di kaunter - simpan slip bukti transaksi]

Antara yang menarik. Sedutan ringkas.

Kata pengantar oleh Saharil Hasrin Sanin (Penulis 'Lagi-lagi Cerpen Underground' bersama Faisal Tehrani. - "Buku yang kamu sedang pegang ini, koleksi Jiwa Kacau, walaupun mungkin bukanlah himpunan terbaik dan definitif, adalah antologi yang mempamerkan wajah blog Malaysia (pengantar bahasa melayu) sekarang ini. Setahu saya belum ada satu pun blog bahasa kebangsaan yang dibukukan sebelum ini. Di tangan kamu adalah sehiris sejarah. Pertama seumpamanya. Capai dan belilah. Simpanlah. Hartakan."

Penulis-penulis lain

1. "Kalau suka buat dosa, lebih baik buat dosa."

2. Kalau nak hidup SENANG, kita kena ada DUIT.

3. "Patutlah mahal, kita bayar untuk projektor dan skrin sekali!" kataku kepada penukang gambar sambil menikmati nasi goreng kampung yang terlebih lada sulahnya.

4. Aku dah lama tak melukis sebenarnya.

5. "Dah niat orang yang sedekah tu takat pisang je, kau makan le pisang tu."

6. Bagi lelaki meraih cinta perempuan bagaikan meneka atau bertaruh syiling yang dilambung.

7. Ibuku tersenyum riang, hampir-hampir menitiskan air mata.
SLUMBERMANN - http://www.eizil.com

8. Ada banyak cara bagaimana orang buang ibu bapa sendiri.

9. . Fikiran terganggu seperti orang gila yang tidak kenal diri sendiri.

10. Bayangkan kalau itik dan ayam yang hendak bermadu kasih.

11. Ada dua perkara yang membuatkan aku amat terkilan di dalam dunia ini.

12. Nak kata mereka buat tarian api, tak nampak pun sesiapa yang berjoget.

13. Biasanya orang yang buat bodoh ini adalah jenis yang membuat muka selamba.

14. Saya tak takut pada gemuk.

15. Pandangan seorang manusia terbatas, manusia takder kuasa pembesaran, magnifying glass pun takder, lensa pun takder.

16. Aku ingat kau akan mengurat pompuan itu semua, tapi rupanya kau sentiasa di sisi aku dan family.

17. Aku tinggalkan bakul kain dan lari-lari anak ke rimbunan bunga pinang-pinang.
PUTERI ELAIRA ELIZA - http://elaira.fajaronline.com/

18. Kawan yang poyo.

19. Aku mengambil keputusan drastik.Memberitahu hasrat hati kepada ibu.

20. Membaca kebangsatan bukanlah seperti mencari naskhah-naskhah atau jurnal yang tersimpan usang dan berdebu tersusun rapi di atas rak di khutubkhanah, yang tak pernah terusik untuk kesekian tahunnya.

21. Biarlah dia bawa coklat satu kontena untuk pujuk aku, aku tetap nak duduk di dapur.

22. jeritnya didengar berjuta haiwan

23. Tok tak mintak harta kau. Tak mintak duit kau!

Blog Rasmi

Tiada ulasan: