Jumaat, Januari 27, 2006

Dia marah atau apa?

Semalam Azie call aku. Dah lama dia tak call aku. Dulu aku tak rapat sangat dengan dia. Dia je yang mungkin rapat dengan aku sebab dia tak ramai kawan lelaki lain. Kalaupun ada mungkin Razif. Sebab Azie suka kat Razif dan Razif pun layan si Azie. Walaupun Azie dah ada boyfriend dan Razif ada banyak girlfriend yang lain.

Ehh... aku bukan nak cerita yang ini. Aku nak cerita pasal Azie call aku semalam. Dia call aku sebab dia dah nak kahwin. Lagi seratus hari, katanya.

"Awak, kita nak jemput awak datang majlis kita. Kita dah booking awak datang majlis kita tu tepat-tepat lagi seratus hari majlis tu. Kita sekarang ni asyik menghitung hari je."

Betul-betul ke lagi seratus hari, aku tak kira lah pula. Tapi majlisnya 7 Mei nanti. (5 julai hari jadi kau kan?)

Lepas aku dan Azie bertanya-tanya khabar dia tanya aku satu soalan.

"Kita dah nak kahwin bulan lima. Awak bila lagi?"
"Aku ni, makwe pun takda lagi"
"Awak ni memilih sangat kut?"
"Bukan aku yang memilih. Orang yang tak nak pilih aku. Siapa lah yang nak kahwin dengan aku. Dah la hitam, gemuk pula tu," aku bercakap dengan ikhlas dan jujur.

Tapi dia marah. Betul-betul marah sehingga menghempaskan ganggang telefonnya. Walaupun aku tak nampak, tapi aku dengar perbuatan dia tu. Sebelum dia hempaskan telefon, dia ada cakap.

"Kita tak suka awak cakap macam tu."

Kenapa dia marah sangat? Apa yang membuatkan dia betul-betul marah?

Tiada ulasan: