Isnin, Mac 20, 2006

DRAMA SEBABAK : Minyak naik, ada juga yang turun

SET : Di perkarangan surau
MASA : Sementara tunggu waktu Maghrib

Julian Mokhtar : Aku pergi kedai Tokei Wong tadi. Susu anak aku naik harga dah. Tensyen aku! (Sambil hisap rokok)

Abdullah Jones : Aku pun tensyen juga! Minyak naik harga, dia boleh turun harga pula! (Juga hisap rokok)

Julian Mokhtar : Dulu aku beli susu tu cuma berapa ringgit je. Sekarang ni dah naik sampai seringgit

Abdullah Jones : Tu la pasal. Dulu boleh dapat duapuluh lima sen. Tapi sekarang ni dah turun limabelas sen je. Cilaka betul si Muthu ni. Cekik darah betul! (Sambil tepuk seat motor skuternya)

Julian Mokhtar : Hoi. OK la tu. Dulu RM 0.25. Sekarang dah turun RM 0.15 je. Kau yang tak puas hati sangat ni apsal?

Abdullah Jones : Bengang la aku. Minyak naik tapi harga dia turun pulak!

Julian Mokhtar : Barang apa yang ko beli dari Muthu ni? (Garu kepala)

Abdullah Jones : Aku tak beli. Tapi jual

Julian Mokhtar : Jual apa?

Abdullah Jones : Kotak dan tin aluminium

4 ulasan:

Fakrul berkata...

Nampaknya lepas ni kita pakat ramai-ramai jual tin aluminium tu. Dapat jugak pendapatan tambahan. Ada member jual tin tu, pendapatannya RM 3,000.00 sebulan. Tak koman!Sebab tulah Abdullah jones tu happy. Bukan ada modal pun. Modal kederat aje!

el-Maaniq berkata...

Fakrul, RM 3,000.00 sebulan? Mungkin dulu ya. Tapi sekarang ni dah turun harga!

Bisnes takde modal cuma kederat? Itu pasal banyak keparat yang sibuk mencuri!

fathi aris omar berkata...

Salam Faisal, apakah Sdr pernah membaca cerita ini?

Menonton Osama Laden di 'sarang pengganas' (mStar Online, 20 Mac 2006)

http://www.mstar.com.my/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_165a0797-c0a85062-101f2870-316ba104

ron97 berkata...

mungkin boleh dijual kotak rokok setelah dikumpul kumpul.