Isnin, Mac 03, 2008

TEATER : Maskara 7


Kali terakhir aku muncul di pentas Maskara adalah Maskara 2. Selepas itu ada yang aku tidak hadir terus ataupun kalau hadir aku tak naik ke pentas atau datang sekejap untuk singgah.

Dan Sabtu yang lepas, adalah Maskara yang ke tujuh!

Walaupun hanya sempat menyaksikan persembahan Ms Fynn, kesannya sungguh besar kepada isteri dan adik-adik iparku yang datang bersama Sabtu itu. (Apakah kesannya? Nanti aku beritahu.)

Maaf kerana aku datang lewat dan pulang pula awal. Kerana sebenarnya aku ada hal lain, tapi alhamdulillah sempat juga singgah walaupun sekejap. Dapatlah jumpa beberapa kawan-kawan. Attokz, Naga, Vovin, Tok Rimau, Nizam Rusly, Samurai, Spyz, Nurie, Jigo & Pyanhabib.


Kawan-kawan lain yang masih di dalam seperti Mat Jan, Alif Firdaus, Nesloice, Amir Mukhriz, Icesoul & Sufian Abas tak sempat aku ketemui kerana harus ke tempat lain. Wajah-wajah lain aku tak perasan kerana gelap, maaf.


Di dalam kereta ketika dalam perjalanan ke tempat lain itu, masing-masing medeklamasikan sajak-sajak mereka. Termasuk isteriku, termasuk kedua-dua adik iparku. Apa saja yang ingin dikatakan, mereka meluahkan mengikut style pembacaan puisi.


Aku ingat habis pada malam itu saja, tetapi tidak! Mereka terus berpuisi sehingga pagi esoknya.


Berkesan juga Maskara dalam apresiasi seni. Diharapkan lebih berkembang.

p/s. Kingbinjai, engkau ke mana?

4 ulasan:

Tok Rimau berkata...

Thanks 4 your support.

Tok cuma penyambut tetamu di Maskara. Itu pasal tidak masuk dalam.

Unknown berkata...

aku tak masuk sebab nak jumpa engkau kat luar. haha!

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
amer zaman berkata...

merujuk kepada wayang pachak....


kat puncak perdana....

pernah sampai?

anda dijemput hadir....