Ahad, April 02, 2006

Hilang

Yang semakin hilang dan terus menghilang,

1 Kad ucapan selamat hari raya
2 Buku 555
3 Tulisan Jawi...... apa? tulisan jawi???

Adakah sudah tidak releven atau semakin luput dimamah hari? Sekarang tiada lagi akhbar yang menggunakan tulisan jawi. Pak Matlob pun tidak menulis lagi.. Apakah yang hilang tidakkan dicari? Yang tertimbus tidakkan digali?

8 ulasan:

RaNdoMHEarTsOfArMylla berkata...

orang kata "hantar anak sekolah agama sesi petang..lepas formal school..boleh belajar pendidikan agama"....the question is..berapa banyak yang hantar anak ke sekolah agama?....diorang kate "anak saya "tuition" petang..mane sempat nak pergi sekolah agama"....

apa jadi dengan kelas agama di sekolah2?...masih ada ajar pendidikan agama atau completely moral?...kenapa penerapan ni makin kurang...walhal sekolah kebangsaan cina di ss19 subang jaya, makin lama makin Gah..bangunan nye saban hari semakin banyak yang ditambah?

pnin berkata...

Rokok 555 pun akan menghilang selepas ini...

Ann berkata...

my emak use buku 555 to salin recipe kat tv

el-Maaniq berkata...

topik pasal moral kah? rokok kah? resepi kah?

Tanpa Nama berkata...

kalau cakap pasal moral yang hilang, ada yang bisa ditebus elmaaniq. contohnya moral anak2 melayu yang hilang berlakon pornografi telefon bimbit tertebus dengan orang melayu yang kaya dengan jualan video2 tu. tapi setimpalkah dengan maruah yang terkorban??

suyuf berkata...

RANDOMHEART

hilangnya keibubapaan dalam diri ibubapa.. tiada meyedari akan mereka bahawa yg hilang itu lagi besar nisbahnya dari yang dicari

PNIN

nasib baik aku tak isap rokok... eh i mean rokok 555

ANN

mesti sedap masakan emak cik ann ni sbb resipi yg jarang ditemui kini.. i mean buku resipi yg jarang ditemui

ELMAANIQ

apa saja yang hilang dan perlu dirisaukan akan kehilangannya.

ANONYMOUS

Hilang maruah dengan cara sedemikian.. dan tersebar mudah dgn bluetooth.. terkadang timbul rasa kesian.. terkadang terbit rasa geram.. terkadang aku pun tgk juga..

kingbinjai berkata...

satu lagi : rokok white horse

konya berkata...

jawi dan jawa kekal selamanya.... huhuhu