Rabu, September 27, 2006

Tak perlu ada hero

Untuk menyelesaikan sesuatu masalah, kadang-kadang, tak perlukan seorang hero muncul. Dan orang Malaysia terutama orang bandar amat maklum tentang perkara itu.

Beberapa hari sebelum puasa, aku lepak dengan Esis di restoren NZ di Wangsa Maju. Saja. Minum-minum.

Sedang borak-borak sambil minum dan makan, tiba-tiba ada orang bergaduh di belakang meja kami. Tag-team. Dua orang lelaki mendakwa mereka ditipu oleh seorang perempuan yang ditemani oleh seorang lelaki. Bermula dengan cakap-cakap, kemudian tengking menengking dan seterusnya meja terbalik dan beberapa gelas dan pinggan pecah. Makan bertaburan.

Keadaan menjadi kecoh. Tapi kecoh antara mereka berempat saja. Yang lain-lain? Hanya perhati. Aku dan Esis juga hanya memerhati. Sesiapa pun tak mahu menjadi hero untuk meleraikan pertikaian tersebut.

Dan pertikaian itu terlerai sendiri. Tanpa seorangpun dari kami yang tampil menjadi hero. Pertikaian seperti itu tak perlu ada hero. Dan orang Malaysia terutama orang bandar amat maklum tentang perkara itu.

Termasuklah kalau ada kemalangan di jalanraya?

Emm patutlah!

10 ulasan:

kingbinjai berkata...

ah! kan kita diajar menjadi pengecut?!

amanitium berkata...

aku tengok gak, kalau yang bergaduh tu perempuan, aku tolong a leraikan. kesian derang gaduh-gaduh.

yang lelaki aku malas sket, kang tak pepasal aku kene pukul. perempuan pukul takpe, lain efek. haha.

gitartong berkata...

kita memang tidak ada hero..

esis berkata...

hoho time tu aku dah nak selamatkan pompuan tu. tapi...

seksi sangat. nati ko jelous. hahaha

ANDRANI berkata...

sapa kata kita mmg dajar jadi pengecut?? Islam tak pernah mngajar kita pon jadi pengecut...

Nice blog. I will keep reading. Please take the time to visit my blog about

| DATING ONLINE |
MAKE MONEY AT HOME
| ONLINE BUSINESS |
JOB VACANCIES
| REAL ESTATE |
FREE DOWNLOAD
| COMPUTER |
COMPUTER iNFO
| DEKSTOP WALLPAPER |
TRAVEL GUIDE
| YOUR VACATION |
HOME DEPOT : FURNISHING : LOAN
| PET WORLD |
PET HEALTH : PET SUPPLY : PET SHOP
| MAKE COOKIES AT HOME |
SEXY WOMEN
| BEAUTIFUL WOMEN |
SEXY WOMEN PANTIES
| SEXY WOMEN BRA |
SEXY WOMEN SHAPEWEAR
| SEXY WOMEN SWIMWEAR |
SEXY WOMEN BIKINI
| SEXY WOMEN BRIDAL |
ALL ABOUT WOMEN 18SX
| SEXY TEEN BRA :TEEN UNDERWEAR : TEEN PANTIE |
SEXY TATTOOS
| SHOPPING |
BREAST ENLARGEMENT
| PENIS ENLARGEMENT|
HAIR TRANSPLANT|

el-Maaniq berkata...

KING BINJAI,
aku rasa isunya bukan pengecut. tapi lebih kepada isu keamanan sejagat, haha.

el-Maaniq berkata...

AMANITIUM,
kalau pompuan ko leraikan.
kalau lelaki ko tengok je.
kalau bapok / nyah?
haha.

el-Maaniq berkata...

GITARTONG,
atau tak mahu jadi hero?

el-Maaniq berkata...

ESIS,
takde aku nak jeles. haha. seksi? aku rasa seksi lagi student2 ko. haha. adjust le sorang utk aku, dude.

el-Maaniq berkata...

ADRIANI,
huh? ko buatkan aku benar2 terkesima! biar betul ko ni?

ya ya. memang dalam Islam tak pernah ajar supaya jadi pengejut, kerana itu adalah istilah jihat dan syahid