Rabu, November 01, 2006

DRAMA DUA BABAK : Jodoh & Ajal

Babak Satu : Saat gembira - majlis kawin, hari raya & lain-lain

Orang-orang tua : Kau ni bila lagi nak kawin? Dah besar panjang dah ni. Kawan kau ni dah kawin dah.
Orang muda : Insya Allah bila dah sampai jodoh.

Babak Dua : Saat sedih - kenduri mati, lawat di hospital & lain-lain

Orang-orang muda : Pakcik bila nak mati? Dah tua bangka dah. Kawan pakcik ni dah mati dah ni.
Orang tua : Insya Allah bila dah sampai ajal.


p.s pernah korang alami babak kedua? aku pernah!

8 ulasan:

kingbinjai berkata...

takkanla!

INDERA KENCANA berkata...

Sapa-sapa cakap cenggitu, kira melampau le tu.

esis berkata...

hahahaha

apa la kau ni. imaginasi diluar batasan.. haha

LPF tak lepas ni

pnin berkata...

sungguh melampau orang muda tu, el ... sampai hati dia cakap camtu kat kau ...

el-Maaniq berkata...

KINGBINJAI,
betul la ada. cuma tak sesadih tu la. itu aku dah tokok tambah dan buang mana patut.

tapi memang betul-betul kejadian. bukan cubaan.

el-Maaniq berkata...

INDERA KENCANA,
ya ya. agak melampau. tapi sebenarnya pakcik tu yang melampau sebelum member aku cakap balik camtu

el-Maaniq berkata...

ESIS
haha.

Takkan dalam shortfilm pun tak lepas? Bukan nak tayangkan kat pawagam atau Tv. Don't worry.

hehe

el-Maaniq berkata...

PNIN
hoi hoi.

aku ni katagori orang-orang tua ke? siol je ko ni. hehe